کج ترین بناهای دنیا !+ عکس



*ساعت بیگ بن- انگلستان:

ساعت ساختمان پارلمان انگلستان که به بیگ بن معروف است از جمله مهم ترین اثار تاریخی جان به شما ر می رود. این ساعت دارای یک انحراف کوچک است و به اندازه 0.26 درجه به سمت شمال غربی کج شده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که فعالیت های زیر زمینی مانند مترو و پارکینگ ها باعث کج شدن این ساختمان شده است.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir *برج کلیسای سورهوسن- آلمان:

این برج به عنوان کج ترین بنای روی زمین شناخته می شود و مقدار انحراف آن به 5.19 درجه می رسد. این کلیسا که تماما از آجر ساخته شده است در شمال شرقی آلمان قرار دارد و قدمت آن نیز به قرن 14 میلادی بازمیگردد.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir
*برج کلیسای شهر Bad frankenhausen- آلمان:
 

به نظر می رسد کلیساهای آلمان بیشتر دارای برج های کج هستند و برج شهر Bad frankenhausen نیز یکی دیگر از نشانه های آن است. این برج در سال 1382 ساخته شد و مقدار انحراف آن به 4.8 درجه میرسد. البته به نظر می رسد که این انحراف از سال 1640 آغاز شده است و احتمال آن می رود که این برج هر لحظه سقوط کند و از بین برود.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir
*برج پیزا- ایتالیا:
 

شاید معروف ترین برج کج دنیا همین برج پیزا باشد که به عنوان نماد همه این برج های کج نیز شناخته می شود. این برج در سال 1350 تکمیل شد و بیشتر مواد استفاده شده در آن خاک رس است. این برج از چند سال پس از ساخته شدن شروع به کج شدن کرد و به حدی است که در سال 1990 اختلاف سطح آن به 4 متر رسید. در طول جنگ جهانی دوم به دستور یکی از فرماندهان آمریکایی تا سر حد نابودی نیز پیش رفت.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir *برج نویانسک- روسیه:
 

این برج دقیقا در مرکز شهر نویانسک قرار دارد و در نیمه اول قرن هجدهم ساخته شده است. ارتفاع این ساختمان از زمین 57 متر است و به میزان 2 متر نیز ابتدا تا انتهای آن اختلاف دارد و میزان انحراف ان 3 درجه است.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir
*برج بدوم- هلند:
 

این برج در هلند قرار دارد و مربوط به ساختمان یک کلییسا در این منطه است. این برج ارتفاعی به اندازه 36 متر دارد و میزان انحراف آن از برج پیزا نیز بیشتر است و به عنوان یکی از نمادهای کشور هلند شاخته می شود.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir
اما تا به اینجا ازبرج هایی صحبت کردیم که به طور غیر ارادی و بر اثر مرور زمان کج شدند و این بار میخواهیم در مورد برج هایی که از قصد کج ساخته شده اند صحبت کنیم:
 

*برج ابوظبی:

این برج در شهر ابوظبی امارات قرار دارد و دارای یک ارتفاع 160 متیری است و میزان انحراف آن نیز18 درجه است. این برج در سال 2010 به عنوان کج ترین سازه ساخته شده به دست بشر انتخاب شد و اسمش وارد کتاب رکورد های گینس شد.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir *برج های دروازه اروپا:

این برج ها در مادرید اسپانیا قرار دارند و دارای یک ارتفاع 115 متری هستد و هردوی آن ها که در کنار هم قرار دارند دارای یک انحراف 15 درجه ای هستند.

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir
*استادیوم المپیک:
 

این استادیوم در مونترال قرار دارد و به عنوان بلندترین ساختمان کج دنیا شناخته می شود. ارتفاع این ساختمان به اندازه 175 متر است و در سال 1975 بهربرداری شده است.
 

کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir


آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: